معرفی چند نرم‌افزار پر کاربرد برای تولید محتوای الکترونیکی

راه‌کارهایی برای مدرسان، معلمان و فرهنگیان

  • نسخه‌ی الکترونیکی کلیه‌ی کتاب‌های درسی در سایت چاپ و نشر کتب درسی وجود دارد. برای تدریس از روی کتاب، می‌توانید ابتدا آن کتاب را از این سایت دانلود کنید.
  • به منظور ویرایش فایل های PDF می‌توانید از نرم‌افزارFoxit phantom استفاده کنید. یکی از کاربردهایش در تدریس اضافه کردن Comment است.
  • برای استفاده از قلم دیجیتال، تصویربرداری از صفحه نمایش و ضبط فیلم از صفحه نمایش و کتاب الکترونیکی می‌توانید از نرم‌افزار Powerpoint استفاده کنید و با افزودن سربرگ‌های جدیدی مثل Pen، Draw و Recording  (در سربرگ Insert موجود است) به سادگی این‌کارها را انجام دهید. برای افزودن سربرگ‌ها نیز کافی است از Powerpoint Option به Customize Ribbon بروید و سربرگ مورد نظر خود را اضافه نمایید. گزینه‌ی Ink to shape  هر تصویری را که ترسیم کنید به نزدیک ترین شکل موجود تبدیل می‌کند و گزینه‌ی Ink to Math هر فرمول ریاضی که بنویسید، آن را به صورت فرمول‌نویسی رایانه‌ای درمی‌آورد.
  • برای ضبط فیلم هم‌چنین می‌توانید از نرم‌افزارهایی مثل Snagit و Camtasia استفاده کنید.
  • نرم‌افزار Advance Video Compressor برای کاهش حجم فیلم مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا فیلم‌های آموزشی بهتر است کمتر از ۲۵ دفیقه باشد و کاهش حجم باید بدون کاهش کیفیت صورت گیرد. در بخش تنظیمات نرم‌افزار میی‌توانید نرخ نمونه‌برداری را در بخش Orginal روی حدود ۴۰۰ و پسوند صوتی را MP3 f بگذارید.
  • به منظور حاشیه‌نویسی در فایل PDF نیز نرم‌افزار PDF Annotator قابلیت‌های جذابی را فراهم می‌آورد.

فیلم‌های آموزشی برخی از موارد فوق در این وبسایت موجود است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

پانزده − 4 =