معرفی نرم افزار Zoom برای برگزاری کلاس مجازی رایگان

با سلام و احترام
بهار تعلیم و تربیت بر شما مبارک
▪️نرم افزار Zoom به منظور برگزاری کلاس مجازی و ویدئو کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار که دارای نسخه رایگان است را می توانید هم بر روی گوشی همراه (ios و android) و هم بر روی رایانه شخصی نصب نمایید.
نرم افزار  Zoom دارای دو نسخه است که می توان برای برگزاری کلاس های ۴۵ دقیقه ای از آن بهره برداری نمود:
🔸️Client for meeting
نسخه حضور در کلاس برای دانش آموزان
🔸️Controller for Zoom room
نسخه کنترل کننده جلسه برای مدرس
▪️ پس از دانلود و نصب برنامه، با نام و نام خانوادگی واقعی خودتان در برنامه ثبت نام کنید.
▪️برای شرکت در کلاس مجازی، مدرس با ارسال لینکی در گروه دانش آموزان، آنها را به کلاس دعوت می کند. دانش آموزان به سادگی با کلیک کردن (و یا لمس نمودن لینک در گوشی ها و رایانه های لمسی) به کلاس مجازی وارد می شوند. مدرس حتما باید ورود دانش آموزان را در نرم افزار تایید کند.
▪️ابتدا هدست و یا هندزفری را به دستگاه خود متصل کنید. سپس در هنگام ورود به نرم افزار Zoom دانش آموزان و مدرس می بایست پیامی که با مضمون فعال شدن میکروفن می باشد را تایید کنند. (در صورت فعال نشدن صدا، یک بار از کلاس خارج و مجددا با تایید پیام وارد شوند.)
▪️ نرم افزار Zoom رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و علاوه بر فراهم آوردن امکان مشاهده ی دانش آموزان و مدرس در کلاسی مجازی، اجازه اشتراک گذاری میز کار را نیز فراهم می آورد تا مدرس به سادگی بتواند به آموزش نرم افزار، مرور و جستجو در صفحات وب، نمایش کتاب درسی و یا نشان دادن پرونده ی ارایه مطلب بپردازد.
✨توصیه می شود مدرسان از دو رویکرد آموزش مجازی به صورت تلفیقی در کلاس درسی خود استفاده کنند. ۴۵ دقیقه از کلاس را به مشاهده‌ی فیلم آموزشی ضبط شده بپردازند و ۴۵ دقیقه ابتدایی را به برگزاری کلاس مجازی از طریق این نرم افزار اختصاص دهند. البته این مساله به طراحی آموزشی مدرس، طرح درس او و محتوایی که قصد آموزش آن را دارد بستگی دارد.

فیلم آموزشی کاربری نسخه ویندوز نرم افزار Zoom

آموزش نرم افزار Zoom برای برگزاری کلاس مجازی – دکتر محمدحسن محمدپور

نکته: دقت شود که با توجه به تحریم‌های بین‌المللی ممکن است در نصب و یا استفاده از نرم‌افزار نیاز باشد که از فیلترشکن و یا VPN استفاده کنید.

https://zoom.us/client/latest/ZoomInstaller.exe
https://myket.ir/app/us.zoom.videomeetings/
با آرزوی سلامتی و بهروزی
👤نویسنده: دکتر محمدحسن محمدپور

دیدگاهتان را بنویسید

5 × پنج =